Osamu Tezuka je kum mange, i vjerojatno jedan od najvećih razloga zašto je industrija danas tako ogromna. Od svojih prvih radova 1947. do smrti 1989., Tezuka je imao ogromno prisustvo u svijetu mange, a njegov utjecaj na mange koji su došli nakon njega i dalje odzvanja do današnjeg dana. Tezuka je legendarna figura u Japanu, često uspoređivan s Waltem Disneyem po značaju i utjecaju.
Za moderne fanove mange, možda je teško shvatiti puni opseg Tezukinog utjecaja i važnosti u povijesti mange. Iako se mnogi od njegovih radova lako mogu pronaći, mnogi od Tezukinih radova djeluju zastarjelo onima koji su odrasli s modernim osjećajima. Ipak, Osamu Tezuka je ogromna figura u svijetu mange, i svaki fan ovog medija trebao bi razumjeti zašto je tako utjecajan.
Kum Mange
Osamu Tezukina manga karijera počela je 40-ih godina, dok je studirao medicinu. Njegovo prvo veliko djelo bio je New Treasure Island, adaptacija klasičnog romana Treasure Island Louisa Stevensona. Manga je bila ogroman uspjeh, pokrenuvši zlatno doba mange. Tezuka je nastavio s trilogijom naučnofantastičnih priča: Lost World, Metropolis i Nextworld, pri čemu su svaka bila rani primjer steampunka u mangi. Tezuka je još više postao poznat s Jungle Emperorom, poznatim izvan Japana kao Kimba bijeli lav. Manga je izlazila od 1950. do 1954. u Manga Shonenu, i bila je jedno od njegovih najpoznatijih djela unutar i izvan Japana.
Godine 1951., Tezuka je počeo objavljivati Ambassador Atoma u Kobunshinom Shonen časopisu. Serija nije bila toliko uspješna, ali popularnost lika Atoma uvjerila je Tezuku da napravi novu seriju o tom liku. Nova manga, Tetsuwan Atom, počela je izlaziti 1952. u istom časopisu. Manga je bila ogroman uspjeh, i dobila je animiranu adaptaciju 1963. Ovo je bio prvi veliki uspješan anime koji je izašao iz Japana, i ne samo da je doveden na Zapad iste godine, već je bio i prvi anime koji je lokaliziran na engleski jezik, pod imenom Astro Boy. Anime je trajao od 1963. do 1966. i definirao je kako će se anime serije proizvoditi. Mnoga Tezukina djela nastavila su dobivati adaptacije, poput Kimbe bijelog lava, čija je anime adaptacija bila prva u Japanu u boji.
Era Gekige
1960-ih, Tezuka je bio poznat po svojim radovima u dječjoj mangi. Međutim, porast gekige mange, stila usmjerenog na realističnije umjetničke stilove i zrelije priče, počeo je dobivati popularnost. Tezuka je primijetio ovaj trend i kao odgovor osnovao je časopis COM, gdje je on i drugi umjetnici eksperimentirali s ovim novim stilom pripovijedanja. Tezuka je sam objavljivao svoju gekige mangu ovdje i u mnogim drugim publikacijama, mijenjajući pritom svoj umjetnički stil u realističniji.
Tezukin prvi pokušaj s gekige mangom bio je Dororo, koji je prvi put objavljen u Weekly Shonen Sundayu, dok je njegov prvi pravi pokušaj s gekigeom, Swallowing the Earth, objavljen u Big Comicu. Tezukina djela u ovom razdoblju postajala su tamnija i eksperimentalnija, uključujući trilere Ayako i MW, naučnofantastični horor Ode to Kirihito, medicinsku dramu Black Jack i biografski Buddha. Iako većina ovih djela nije bila toliko popularna kao njegova djela namijenjena mlađoj publici poput Astro Boya, ona ostaju snažan dio njegova naslijeđa i obavezno štivo za svakoga tko otkriva njegove radove. Tezuka je objavljivao mnoga kraća djela tokom ovog razdoblja, i nastavio je raditi u ovom stilu sve do svoje smrti 1989. godine.
Tezukino kontinuirano prisustvo u animeu i mangama
Unatoč svojoj smrti 1989. godine, Tezukin utjecaj nastavlja odjekivati kroz mangu i animu, a njegovo prisustvo i dalje se osjeća čak i u današnje vrijeme. Oni koji su bili pod utjecajem njegovog rada i karijere uključuju suvremenike poput Shotara Ishinomorija (Kamen Rider), Go Nagaija (Mazinger Z i Devilman) i Monkey Puncha (Lupin III). Ostali poznati mangaka poput Katsuhiro Otoma (Akira), Akire Toriyame (Dragon Ball) i Naokija Urasawe (Monster) također su tvrdili da su pod utjecajem Tezuke.
Mnoga Tezukina djela su preobrađena i reinterpretirana tijekom godina. Astro Boy je doživio nekoliko novih anime serija nakon prve adaptacije, a jedno od Tezukinih najstarijih djela, Metropolis, adaptirano je u dugometražni film 2001. godine. Dororo je dobio novu anime adaptaciju 2019. godine, dok su Naoki Urasawa i Takashi Nagasaki adaptirali priču o Astro Boyu u mangi Pluto, koja je dobila vlastitu anime adaptaciju 2023. godine. Nastavak prisutnosti Tezukinih djela u mangi i animeu dokazuje njegovu dugovječnost, a priče koje je napisao sigurno će utjecati na nove stvaraoce još dugo vremena.