The Elder Scrolls franšiza nosi ime po stvarnim predmetima u carstvu Nirn, ali Elder Scrolls se rijetko viđaju ili koriste u igrama. Zapravo, samo u posljednja dva dijela, Oblivion i Skyrim, igrač može vidjeti Elder Scrolls. Elder Scrolls su izuzetno moćni artefakti koji istovremeno otkrivaju događaje iz prošlosti i budućnosti i tokom historije su bili predmet želje, prelazeći iz ruke u ruku dok su različiti stanovnici Tamriela pokušavali iščitati proročanstva iz njih.
Porijeklo Elder Scrollsa je nepoznato. Mnogi ih nazivaju Aedric proročanstvima, vjerujući da su djelo Aedra, besmrtnih bića koja su stvorila svijet Elder Scrollsa. Međutim, ovo je vjerovatno religijsko tumačenje porijekla Elder Scrollsa, jer je podskup Aedra, poznat kao Devet Božanstava, obožavan kao panteon bogova širom Tamriela. Iako se ne zna da li su Elder Scrolls stvoreni od strane Aedra, poznato je da imaju blisku povezanost s Akatoshom, Zmajevskim Bogom Vremena.
U Skyrimu, Paarthurnax objašnjava da su zmajevi posebno osjetljivi na moć Elder Scrollsa, jer su potomci Akatosha. Jedan Elder Scroll je poslao Alduina naprijed kroz vrijeme iz Mereticke ere – prije nego što je ljudska rasa kročila u Tamriel – u Četvrtu eru, gdje je izazvao Zmajevsku Krizu u Skyrimu. Ova upotreba Elder Scrollsa pokazuje njihovu moć i dokazuje da mogu mnogo više od pukog predviđanja budućnosti, iako je puni opseg njihovih sposobnosti još uvijek nepoznat zbog njihove jake veze s tokom vremena.
ŠTA SU ZAPRAVO ELDER SCROLLS?
Elder Scrolls su fizički svitci, obično zlatne boje i prilično veliki. Njihov tačan broj je nemoguće utvrditi jer oni istovremeno postoje unutar i izvan fizičkog svijeta. Mogu se fizički držati, ali su nebrojeni jer se naizgled nasumično mijenjaju i po broju i po lokaciji.
Najčešća upotreba Elder Scrollsa je kao referenca za prošle i buduće događaje. Svaki Elder Scroll sadrži različite moguće budućnosti, ali kada se proročanstvo ostvari, ono postaje trajno zapisano u Scrollsu. To čini Elder Scrolls objektivnim zapisima prošlih događaja. Ovi zapisi su nepromjenjivi bilo kojom poznatom magijom. U knjizi iz Obliviona pod nazivom “Divining the Elder Scrolls,” anonimni autor tvrdi da je čitanje Elder Scrollsa slično dobijanju uvida u tok vremena. Zbog svoje izuzetno mistične prirode, čitanje Elder Scrollsa nije samo stvar otvaranja svitka.
Decifriranje sadržaja Elder Scrollsa zahtijeva godine, često i decenije priprema i obuke. Prema knjizi “Efekti Elder Scrollsa” autora Justiniusa Poluhnija, oni koji pokušaju pročitati Elder Scroll bez pripreme vide samo zbrkane rune i nepoznate gravure, često raspoređene u obliku sazviježđa i znakova rođenja. Neki uspiju dešifrirati Elder Scrolls bez dugotrajne obuke, ali zauzvrat bivaju trajno oslijepili ili poludjeli. Oni koji uspiju zadržati zdrav razum dobijaju djelić znanja sadržanog unutar Scrollsa.
KO ČUVA ELDER SCROLLS KROZ HISTORIJU TAMRIELA
Kult Moth Priests posvećen je dešifriranju Elder Scrollsa. Tokom vremena, Elder Scrollsi su padali u različite ruke. Ratovi su se vodili oko njihove kontrole, a proročanstva su se iščitavala i čekala stotinama godina. U doba kada se dešavaju glavni događaji igara Elder Scrolls, ovi božanski artefakti su primarno u posjedu Kulta Moth Priests u Bijelo-Zlatnoj kuli, ali je poznato da ih nije moguće sve posjedovati zbog njihove nestalne prirode.
Konačno, nakon što Moth Priests izgube vid, povlače se iz Imperijalne biblioteke i ostatak života provode u Hramu Moth Priests u planinama Jerall u Cyrodiilu, gdje njeguju moljce koji su im omogućili da čitaju Elder Scrollse.