
Kolaž napravljen u BeFunky
Priča o tome kako je Super Mario dobio ime spoj je poslovne potrebe, slučajnosti i malo sreće. Evo detaljnijeg pogleda na taj zanimljivi trenutak u historiji videoigara. Početkom 1980-ih, Nintendo je pokušavao osvojiti zapadno tržište videoigara. Njihov najveći projekat u to vrijeme bio je Donkey Kong, arkadna igra koju je razvio Shigeru Miyamoto sa svojim timom.
Glavni lik igre bio je mali brkati čovječuljak u kombinezonu, čiji je zadatak bio da skače po platformama i izbjegava prepreke kako bi spasio djevojku od džinovske gorile. Međutim, ovaj lik u početku nije imao pravo ime—u dizajnerskim dokumentima jednostavno je bio nazvan Jumpman (Čovjek koji skače), jer je njegova glavna radnja bila upravo skakanje. Također, u toj ranoj verziji igre, Jumpman nije bio vodoinstalater, već stolar.
Nintendo, skladište i Mario Segale
U to vrijeme, Nintendo of America (NOA) je bio mala kompanija koju je vodio Minoru Arakawa. Njihovi arkadni automati bili su skladišteni u iznajmljenom magacinu u Tukwili, Washington, a vlasnik tog prostora bio je Mario Segale, preduzetnik talijansko-američkog porijekla.
Prema svjedočanstvima, jednog dana Segale je upao u Nintendo skladište, ljutito tražeći zaostalu kiriju od Arakawe i njegovog tima. Situacija je bila napeta, ali su ga uspjeli uvjeriti da će plaćanje uskoro stići.
Zanimljivo je da su zaposleni u NOA primijetili kako Segale fizički podsjeća na Jumpmana—imao je niži rast, okruglo lice, gusti brk i energičan temperament. Ubrzo je neko predložio da liku iz Donkey Konga daju ime Mario, i ideja je ostala.
Od Jumpmana do Super Marija
Već 1983. godine, Mario se pojavio u igri Mario Bros., gdje mu se pridružio brat Luigi. Ovdje je i službeno postao vodoinstalater, umjesto stolara. Međutim, prava slava stigla je 1985. godine s igrom Super Mario Bros. za Nintendo Entertainment System (NES).
Dodatak “Super” u imenu dolazi od jedne od ključnih mehanika igre—power-up predmeta poput Super Gljive, koja je omogućavala Mariju da naraste.
Mario Segale – čovjek iza imena
Iako je Mario Segale nenamjerno inspirisao ime najpoznatijeg lika u historiji videoigara, on se nikada nije javno eksponirao zbog toga. Rijetko je govorio o vezi s Nintendom i nastavio se baviti nekretninama. Preminuo je 2018. godine u 84. godini života, a gaming zajednica širom svijeta odala mu je počast.
Ono što je počelo kao običan razgovor o kiriji, postalo je dio legende. Danas, Mario je jedan od najprepoznatljivijih likova u pop kulturi, s desetinama igara, spin-off naslova i čak filmskom adaptacijom. Ime koje je odabrano sasvim slučajno opstalo je više od 40 godina, dokazujući da neke od najboljih ideja dolaze iz najneočekivanijih situacija.