
Izvor: 80 Level
Kompanija VG Insights, specijalizirana za analizu i podatke iz industrije videoigara, objavila je detaljan izvještaj o stanju razvojnih alata u 2024. godini. Izvještaj istražuje kako su se upotrebe različitih game enginea mijenjale tokom godina, koji softver trenutno dominira tržištem, a koji bilježi pad popularnosti.
Analizirajući više od 13.000 igara koje su prošle godine objavljene na Steamu i ostvarile najmanje 1.000 prodaja, VG Insights je otkrio da, uprkos problemima i otpuštanjima koja su pogodila Unity u proteklim godinama, ovaj engine i dalje ostaje najkorišteniji – čak 51% svih novih igara pokreće Unity.
Na drugom mjestu nalazi se Unreal Engine sa 28%, dok je Godot zauzeo 5% tržišta. GameMaker koristi 4% igara, a Ren’Py 2%. Preostalih 10% obuhvata različite druge engine, uključujući vlasnički softver kao što su Creation Engine (Bethesda), Frostbite (EA) i RAGE (Rockstar). Time su custom-made enginei činili manje od jedne desetine svih igara objavljenih na Steamu u 2024.
Tržišni udio prema prodaji igara
Kada je riječ o prodaji, situacija izgleda drugačije. Igre pokretane vlasničkim engineima i dalje dominiraju tržištem, s 42% ukupnog broja prodatih jedinica.
U međuvremenu, Unity je pao sa drugog na treće mjesto, držeći 26% tržišta, što je za 1% manje u odnosu na 2023. godinu.
Najveći rast bilježi Unreal Engine, koji je skočio sa 19% na 31% tržišta, zahvaljujući hitovima kao što su Palworld i Black Myth: Wukong, koji koriste Unreal Engine 5. VG Insights predviđa da će veliki studiji sve više napuštati vlastite engine u korist Unreala, dok će Godot i GameMaker privući veći broj indie developera. Unity će, prema procjenama, zadržati stabilan udio između 26% i 28%, preuzimajući dio tržišta od custom-made enginea.
Popularnost game enginea po žanrovima
Istraživanje pokazuje da se izbor game enginea znatno razlikuje u zavisnosti od žanra igre:
- Unreal Engine se najčešće koristi za soulslike, akcione RPG-ove i FPS igre.
- Unity dominira u žanrovima roguelike i turn-based strategija.
- JRPG-ovi su u većini slučajeva razvijeni na vlasničkim engineima.
Pad vlasničkih enginea i trendovi do 2030.
Zanimljivo je da je VG Insights zabilježio pad od 10% u tržišnom udjelu igara pokretanih vlasničkim engineima u odnosu na prethodnu godinu. Ovo se podudara sa Steamovim statistikama iz decembra 2024., koje pokazuju da su igrači samo 15% svog ukupnog vremena igranja proveli na potpuno novim igrama objavljenim prošle godine.
S obzirom na to da AAA studiji uglavnom koriste vlasničke engine, a da je AAA industrija zabilježila slabije rezultate u 2024., jasno je zašto dolazi do opadanja njihovog udjela na tržištu. Ako se veliki studiji ne prilagode novim trendovima, procjena VG Insightsa da će vlasnički enginei zadržati 27% tržišta do 2030. mogla bi biti previše optimistična.