BAFTA je otkrila rezultate svoje znamenite ankete među igračima kako bi ustanovila najslavnijeg lika video igara svih vremena. Pokrenuto da proslavi 20. BAFTA Games Awards u četvrtak, 11. aprila, anketu je učestvovalo preko 4.000 igrača iz cijelog svijeta.
Današnja lista 20 najboljih sadrži likove svih oblika i veličina, od antropomorfnih životinja do špijuna koji drže oružje i okuplja najprepoznatljivija lica iz cijelog svijeta igara. Ovi likovi, i igre u kojima glume, mogu se pohvaliti zajedničkim 44 BAFTA Games Awards između njih u protekle dvije decenije, i čine neke od najomiljenijih upisa u kanon istorije video igara i neke od najupečatljivijih likova bilo kojeg medija.
Prvo mjesto zauzima generacijska heroina Lara Croft, zvijezda franšize Tomb Raider. Lara Croft se prvi put pojavila 1996. godine, prije skoro tri decenije, i od tada je nekoliko puta remasterirana i evoluirala za televiziju, film, video igrice, pa čak i za vlastito živo iskustvo u Londonu, Engleska.
Samo ove godine, Tomb Raider I–III Remastered je objavljen na više platformi, a dugo očekivana Netflix TV emisija Tomb Raider: Legenda o Lari Croft zakazana je za kasnije tokom godine. Shelley Blond, originalni glas Lare Croft, također će uručiti nagradu na 20. dodjeli nagrada BAFTA Games u četvrtak, 11. aprila, na zvaničnoj ceremoniji upriličenoj u Queen Elizabeth Hallu u Londonu.
Na drugom mjestu je Mario, iz istoimene Nintendo franšize. Kreiran od strane legendarnog japanskog dizajnera igara i dobitnika prestižne stipendije BAFTA-e, Shigerua Miyamota, Mario je lice Nintenda i vrlo prepoznatljiv lik u širem svijetu video igara otkako se prvi put pojavio kao Jumpman u arkadnoj igrici Donkey Kong iz 1981. . Od tada se Mario pojavio u mnogim igrama – uključujući ovogodišnju igru Super Mario Bros. Wonder nominovanu za nagradu BAFTA.
Treće mjesto zauzima Agent 47 iz Hitman serije. Osmislio ga je danski programer video igara IO Interactive 1998. godine i debitovao 2000. izdanjem Hitman: Codename 47, Agent 47 je postao ikona u industriji igara, zadivljujući igrače širom svijeta. Genetski modificirani atentator se od tada pojavio u osam glavnih igara, dva spin-offa, dvije knjige, jednu strip seriju i dva filma.
Najpoznatiji likovi video igara svih vremena (rangirani prema redoslijedu primljenih glasova):
Lara Croft, Tomb Raider
Prvi put predstavljena svijetu 1996. godine u Tomb Raideru za Sega Saturn, Lara Croft se pojavila u preko 15 igara, tri filma, više romana i adaptacija stripova, te nadolazećoj Netflix animiranoj seriji.
Mario, Super Mario
Jedan od najvažnijih likova na ovoj listi, Mario je stvoren 1981. godine – ne kao zvijezda vlastite serije, već kao igrač u prvom dijelu Donkey Kong serije. Od skromnih početaka, pojavio se u preko 200 video igara, dva filma i brojnim drugim multimedijalnim adaptacijama.
Agent 47, Hitman
Genetski poboljšan klon sa sklonošću ubistvu, Agent 47 je debitovao u video igrici iz 2000. godine u Hitman: Codename 47. Od tada se probijao kroz velike i male ekrane, pojavljujući se u više od deset igara, dvije novelizacije i dvije adaptacije filmova uživo.
Sonic the Hedgehog, Sonic
Sonic the Hedgehog ušao je u srca i umove obožavatelja širom svijeta 1991. godine kao zvijezda Sonic the Hedgehog za Sega Genesis. Pojavio se u preko 100 video igara i kao glavni lik i kao sporedna glumačka ekipa, kao i glumio u nekoliko TV emisija i dva filma, a treći bi trebao biti objavljen krajem 2024.
Sackboy, LittleBigPlanet
Jedan od najprilagodljivijih likova na ovoj listi, Sackboy je debitovao u video igrici 2008. godine kao zvijezda Sonyjevog LittleBigPlaneta i odmah je dobio priznanje kritike. Od tada je glumio u svih šest LittleBigPlanet glavnih igara, kao i pojavio se u brojnim drugim franšizama igara, od lika za igru do preslatkog uskršnjeg jajeta.
Pac-Man, Pac-Man
Ovaj mali žuti hokejaški pak pojavio se u preko 50 utakmica i pojavio se u bezbroj drugih transmedijskih objekata.
Link, Legend of Zelda
Tihi protagonist franšize Legend of Zelda, Link se pojavio u 20 igara u seriji, kao i glumio u vlastitoj animiranoj seriji i višestrukim adaptacijama stripova i manga.
Master Chief, Halo
Punim imenom Master Chief podoficir John-117, ovaj spartanski super-vojnik pojavljuje se u šest igara u HALO franšizi. Pojavljuje se kao glavni lik u tri od 19 HALO romana, kao iu filmu Halo 4: Naprijed do zore iz 2012. i televizijskoj seriji HALO iz 2022.
Kratos, God of War
Od spartanskog ratnika željnog ubistava do zaštitnika roditelja, Kratos se pojavio u osam igara u franšizi God of War. Također se pojavio u dvije strip serije, tri romana i u nekoliko igara izvan franšize God of War.
Shadowheart, Baldur’s Gate 3
Jedan od najmlađih likova na ovoj listi u smislu datuma izlaska, Shadowheart je očarala svoj put u srca igrača širom svijeta izdavanjem Baldur’s Gate 3 2023.
Arthur Morgan, Red Dead Redemption 2
Protagonista Red Dead Redemption 2 iz 2018., Arthur Morgan jedan je od rijetkih likova na ovoj listi koji se pojavljuje samo u jednoj igrici.
Pikachu, Pokemoni
Jedini Pokémon koji se pojavljuje na ovoj listi, Pikachu se pojavio u preko 100 objekata na velikim i malim ekranima, kao i pojavljivanja u više stripova i manga.
Steve, Minecraft
Ikonični lik igrača iz Minecrafta iz 2011. (najprodavanije video igre svih vremena od 2024.), Steve se također pojavio u četiri druge igre, uključujući Minecraft spinoff Minecraft Dungeons.
Solid Snake, Metal Gear Solid
Debitirajući u Metal Gear-u iz 1987., Solid Snake (pravo ime David) je prikriveni super-špijun koji se pojavio u više od deset igara u Metal Gear franšizi, kao iu višestrukim romanizacijama serije igara.
Crash Bandicoot, Crash Bandicoot
Predstavljen svijetu u Crash Bandicootu 1996. godine, ovaj genetski poboljšani tobolčar pojavio se u više od 20 video igrica tokom svog životnog vijeka.
Cloud Strife, Final Fantasy VII
Plaćenik i čovjek od nekoliko riječi, Cloud Strife se pojavio više od 30 u video igrama i širim medijskim objektima od svog debija u video igrici kao protagonista Final Fantasy VII iz 1997.
Astarion, Baldur’s Gate 3
Slično kao i njegov kolega iz stranke, Shadowheart, Astarionov odmetnički šarm učinio ga je omiljenim obožavateljima od njegovog pojavljivanja u Baldurovim vratima 3 iz 2023.
Kazuma Kiryu, Yakuza
Bivši grubi Yakuza mafijaš, Kazuma Kiryu, pojavio se u deset igara u franšizi Yakuza/Like a Dragon, kao i glumio u više filmskih adaptacija i scenske igre franšize.
Ellie Williams, The Last of Us
Najpoznatija kao zvijezda filma The Last of Us iz 2013., Ellie Williams zapravo se nije prvi put pojavila u igrici. Prvi svetski uvod u tinejdžera koji je loše govorio bio je u The Last of Us: American Dreams, seriji stripova od četiri izdanja koja je poslužila kao nastavak igrice. Od tada je glumila u nastavcima i DLC-u za franšizu The Last of Us, kao i u TV adaptaciji igre iz 2023.
Nathan Drake, Uncharted
Gospodin istraživač sa sklonošću ka nasilju, Nathan Drake glumi u šest igara u Uncharted franšizi, kao iu višestrukim serijama stripova i filmskoj adaptaciji uživo.
Shelley Blond, izvođač i prvi glas za Laru Croft (broj jedan u anketi), rekla je: „Nisam imala pojma kada sam izgovarala originalnu igru Tomb Raider da će to biti tako globalni fenomen, a nisu ni Eidos ni Core Design. Ranije su radili samo dječje igre i naravno da su se nadali da će uspjeti, ali mislim da je to bilo iznad svih očekivanja. Kada sam stvarao glas za Laru Croft, to je došlo samo gledajući grube skice koje sam imao ispred sebe i primijetio sam činjenicu da je ona bila ženski tip karaktera Indiana Jonesa, drska i dobro govori. Lara je za mene veoma posebna samo zato što mnogo znači igračima. Volim da slušam priče od ljudi širom svijeta koji su igrali igru i usmjerili Laru da pobjegne od nasilnika ili da im pomogne da se osjećaju jačima kada žele izaći pred svoje voljene. A najljepše od svega je čuti kako su ga igrači igrali sa svojim roditeljima koji više nisu sa nama i zvuk mog glasa, muzika iz igrice i zvučni efekti su umotani u njihova sjećanja na tu voljenu osobu . Čast mi je da igram ulogu u tome za njih.”
Blond nastavlja šaleći se: „U izlasku sa svojim mužem sam dobro otkrila da je igrao Tomb Raider i da je uživala slušajući Laru kako vrišti i govori ‘Ne’. Sada, naravno, on to mora da trpi na dnevnoj bazi.”
Shigeru Miyamoto, legendarni dizajner igara, kreator Maria i dobitnik BAFTA stipendije (2010.), rekao je za Variety prošle godine: „Kada sam prvi put smislio lik i kreirali prvu Mario igru, imali smo ograničen kapacitet piksela koji mogli bismo koristiti. Tehnički je to bio kvadrat veličine 16×16 piksela koji smo mogli koristiti za likove – ali kao dizajner, mislio sam da moram izvući najbolje iz tih 16 tačaka. Osjećao sam da je moj posao da nacrtam lik sa prepoznatljivim crtama, pa ako nacrtam veliki nos i brkove, ne moram crtati usta. Takođe, ako nacrtam veliki šešir, ne moram da crtam kosu, itd. I uspeli smo da, unutar tog ograničenog prostora, stvorimo tako ikonski lik. Zaista sam bio zadovoljan rezultatom i osjećao sam da će to biti lik koji će biti moje igračko naslijeđe.”
David Smith, suosnivač i tehnički direktor u Media Molecule-u i ko-dizajner Sackboya (broj pet u anketi) rekao je: „Sackboy je započeo život kao skromna žuta i magenta grudva grafike za otklanjanje grešaka, s pokretnim nogama za trčanje i rukama s štapom za grabljenje. Sackboy nikada nije trebao imati spol, ali ime je ostalo. Njihov karakter je usidren u haotičnoj zabavi i kreativnosti sa željnom psećom ličnošću! Osim toga, oni su ono što želite da budu. Sackboy se hvata za stvari sa R1, isto kao i Wander in Shadow of the Colossus i to nije slučajnost! Igre iz tima Ico su nam dale veliko samopouzdanje da je ‘grabljenje’ uzbudljiv dodatak oprobanoj formuli ‘trči i skači’.”
Kao što je Christopher Judge rekao u svom govoru na dodjeli BAFTA Games Awards prošle godine (2023), dok je ponio nagradu za Izvođača u glavnoj ulozi za Kratosa u God of War – “to je uloga života”. Kratos je dostigao deveto mesto u anketi o likovnim licima za najlegendarnije igre, Christopher Judge razmišlja o svom vremenu kada je stvarao lik ekskluzivno za BAFTA-u: „Igrati Kratosa je zaista bila velika radost moje profesionalne karijere. Koliko često igrate lik koji vama, glumcu, daje onoliko koliko vi dajete njemu? Od toga da sam otac, pa čak i da me natera da redefinišem šta zaista znači biti muškarac. Biti muškarac nije u mišićima, niti o tome koliko si glasan – na kraju krajeva, Kratos mi je dao da se radi o slušanju i ljubavi, i konačno o otvaranju vlastitog srca i prihvatanju da budeš voljen… kakav dar!”
Neil Newbon, izvođač nominiran za BAFTA na ovogodišnjoj dodjeli BAFTA Games Awards za svoj portret Astariona (broj 17 u anketi) u Baldur’s Gate 3, rekao je: „Igranje Astariona je za mene vrhunac karijere. Da bih mogao da provedem toliko dugo sa likom, radim sa tako neverovatnom kompanijom kao što je Larian i radim zajedno sa prekrasnim piscem Stephenom Rooneyjem, kao i sa sjajnim režiserima i ekipom u Pitstop Productions i koristim svaki glumački alat koji sam ikada proučavao, da ići nevjerovatno duboko u tako svestran i slojevit karakter, bio je posao iz snova.
„Strimovanje je bio divan način da proširim svoj rad i strast prema igrama, a takođe i intervjuišem kolege glumce, reditelje i pisce u industriji da im pomognem da ih ukažem. Filmski/TV pisac Tom De Vil i ja smo se tako divno proveli stvarajući našu komičnu/intervju emisiju i zajednica koja je nastala oko nje pokazala se tako zdravom i inkluzivnom. Željeli smo da siguran prostor bude kamen temeljac naših emisija i oduševljeni smo što su ljudi to shvatili k srcu. Također je super zabavno ponovno iskusiti Astarion kao igrača, posebno kada izbije naš uobičajeni haos (haha!).
“Osjećam da se toliko ljudi obratilo meni, glumcima i svima u Larianu govoreći kako su povezani sa pričom, a time i likovima, tako da su se osjećali viđeno i shvaćeno. Lijepo je da igra ima takav utjecaj i da je odigrala ulogu koja je zaokupila maštu ljudi. Zajednica koju je stvorila publika oko igre za koju osjećam u velikoj mjeri predstavlja taj duh zajedništva i zajedničke radosti, što je suština igara igranja uloga. Svedočanstvo o Swenu, Larianu, glumcima, piscima i rediteljima. Nadam se da će to naslijeđe pomoći daljem u budućim igrama.”
U 2015. godini, Ashley Johnson je ponijela nagradu BAFTA Games za svoju izvedbu Ellie u The Last of Us – koja je zauzela 19. mjesto u anketi o najikoničnijim likovima iz igara – tokom svog govora o prihvatanju je proslavila lik kao “snažan ženski lik koji nije seksualizirana ili djevojka u nevolji – ili čak suprotno od toga. Eli je ranjiva, ljubazna je, odana i ona je devojka koja se verovatno ne bi uklopila u školu. Ponekad joj je bilo dozvoljeno da se uplaši…”.
Dodjela 20. BAFTA nagrada održat će se u četvrtak, 11. aprila 2024. u dvorani Queen Elizabeth, Southbank Centre, London. Domaćin dodjele nagrada će biti komičar Phil Wang, a uživo će se prenositi publici širom svijeta putem BAFTA YouTube, Twitch i X kanala.
Izvor: BAFTA
Prevod: Adnan Bajrović/E-volucija