
Izvor: School of IT
GDC je objavio svoj godišnji izvještaj o stanju industrije video igara. Ovo su ključni zaključci o percepciji developera u vezi s otpuštanjima, generativnom umjetnom inteligencijom (GenAI) i trendovima u poslovnim modelima.
Struktura ispitanika
Više od 3.000 developera učestvovalo je u istraživanju. Najveći broj dolazi iz SAD-a (58%), zatim iz Ujedinjenog Kraljevstva (7%), Kanade (6%), Australije (3%), Poljske (1,6%) i Brazila (1,6%), što treba imati na umu prilikom analize određenih podataka.
Prema izvještaju State of the Game Industry 2025, 32% ispitanika radi u indie studijima, dok 15% radi u AAA kompanijama, a 10% u AA studijima. Zanimljivo je da 21% anketiranih radi kao solo developeri, dok 18% radi u studijima s više od 500 zaposlenih.
Otpuštanja u industriji video igara
Čak 41% developera bilo je pogođeno otpuštanjima u 2024. godini, što je porast u odnosu na 35% iz prethodne ankete GDC-a. Osim toga, 4% ispitanika izjavilo je da su njihovi studiji zatvoreni. Iako je 43% developera reklo da u njihovim kompanijama nije bilo otpuštanja, taj procenat je opao sa 53% u izvještaju iz 2024.
Otpuštanja su zahvatila razne sektore:
- Narativni dizajn – 19%
- Produkcija i menadžment timova – 16%
- Vizuelna umjetnost – 16%
- Programiranje/inženjering – 12%
- Dizajn igara – 9%
- Poslovanje i finansije – 6%
Kao najčešće razloge za otpuštanja kompanije su navele restrukturiranje (22%), pad prihoda (18%) i promjene na tržištu (15%). Međutim, sami developeri smatraju da su glavni uzroci posljedice pandemije COVID-19 (25%), pohlepa kompanija (13%) i prekomjerno zapošljavanje (13%).
Upotreba generativne umjetne inteligencije (GenAI)
Trenutno 36% ispitanika koristi generativnu AI tehnologiju u svom radu, a podaci pokazuju da stariji developeri češće koriste GenAI nego mlađi. Međutim, samo 9% onih koji trenutno ne koriste ove alate pokazalo je interes za njih, što je pad u odnosu na 15% prošle godine. Također, 27% ispitanika navodi da njihove kompanije nemaju nikakav interes za GenAI.
Kada je riječ o regulaciji, 64% developera navodi da njihove kompanije imaju neku vrstu AI politike, dok 16% ne smije koristiti GenAI u profesionalnom radu.
Iako se korištenje GenAI tehnologije povećava, raste i zabrinutost u vezi s njenim utjecajem na industriju – 30% ispitanika smatra da GenAI negativno utiče na industriju igara, u odnosu na 18% prošle godine. Kao glavne probleme developeri ističu krađu intelektualnog vlasništva, potrošnju energije, kvalitet AI-generisanog sadržaja, potencijalne pristrasnosti i regulatorna pitanja.
Ciljane platforme i alati za razvoj
PC ostaje najpopularnija platforma za razvoj igara, što je očekivano s obzirom na veliki broj indie developera. Njegov udio porastao je sa 66% na 80%.
Među konzolama prednjači PlayStation 5 (38%), slijede Xbox Series X|S (34%), Android (29%) i iOS (29%).
Primjetan je i porast broja developera koji rade na browser igrama, čiji se procenat povećao na 16% (sa 9% u 2024. i 11% u 2023.).
Što se tiče game enginea, Unity i Unreal su i dalje najkorišteniji (po 32%), dok 13% developera koristi vlasničke alate, a zatim slijede Godot (4%), CryEngine (0,2%) i 03DE (0,1%).
Poslovni modeli i monetizacija
Oko 16% developera trenutno radi na live service igrama, ali taj procenat raste na 33% u AAA segmentu.
Kao najvažnije metrike za mjerenje uspjeha live service modela, ispitanici su naveli stabilan broj istovremenih igrača (CCU), kao i procenat dnevno aktivnih i monetiziranih korisnika.
Među najvećim izazovima ovog modela developeri su istakli zasićenost tržišta, kreativnu stagnaciju i profesionalni burnout.
Za više informacija o trendovima u VR razvoju, modelima izdavaštva, finansiranju i industrijskom aktivizmu, dostupna je puna verzija izvještaja.